نقاشی ساختمان دراصفهان | تفاوت عمده رنگهای روغنی براق و روغنی مات

نقاشی ساختمان دراصفهان نقاشی ساختمان کاشان

نقاشی ساختمان دراصفهان نقاشی ساختمان کاشان رنگین تک rangintak


نقاشی ساختمان دراصفهان   نقاشی ساختمان کاشان

عنوان5 تفاوت عمده ی رنگهای روغنی مات و براق
نویسندهمرتضی سهرابی
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه12دقیقه
تعداد کلمات1213

 

فهرست مطالب

رنگ های روغنی چی هستند و چه کاربرد هایی دارند

رنگ روغنی ( آلکیدی )

خشک شونده :

خشک شونده :

ویژگی و خاصیت های رنگ های روغنی در  استفاده در ساختمان

تفاوت های عمده ی  رنگ روغنی مات و براق

مزایا و معایب رنگ روغنی مات که در ساختمان استفاده میشوند

ساختن رنگ های روغنی دیوار در دسترس برای سهولت

اجزای رنگ های روغنی مورد استفاده در ساختمان ها

رقیق کننده :

 

لیست اشکال

شکل 1 نقاشی ساختمان دراصفهان

شکل 2 نقاشی ساختمان کاشان

 

رنگ های روغنی چی هستند و چه کاربرد هایی دارند

رنگ روغنی ( آلکیدی ) | نقاشی ساختمان دراصفهان

واژه ی  آکید مشتق شده ی  واژه ی آلسید می باشد که نشان دهنده ی  این است که ان ها از ترکیب اسید ها و الکل ها ساخته می شوند استفاده از اسید های چرب در این ترکیب ها در نقاشی ساختمان دراصفهان باعث به وجود امدن یک حفاظ  ارتجاعی می شود که از ان ها در رنگ های آلکیدی و قالب های مورد اسفاده در ریخته گری بهره گیری می شود

در نقاشی ساختمان کاشان دو نوع رزین الکیدی وجود دارد :

خشک شونده و غیر خشک شونده که در این مقاله به نوع اول می پردازیم.

 خشک شونده

این نوع رزین الکیدی را از اسید های چرب  غیر اشباع مانند روغن بزرگ  می گیرند روغن بزرگ روغنی است که رنگ متمایل به زرد و بوی مخصوص به خود را دارد این روغن در تماس با جریان هوا تبخیر نمی شود  بلکه با اکسیژن هوا در امیخته شده و به صورت ارتجاعی در می آید. به خاطر همین در نقاشی رنگ روغن (نقاشی ساختمان دراصفهان)از پودر رنگ استفاده می کنند و ان ها را مخلوط  و توسط این فرایند رنگ تهیه می کنند. فرآیند اکسید شدن یک فیلم رنگ با استحکام و قابلیت انعطاف پذیری تولید می کنند .این نوع الکید در تماس با هوا خشک می شوند . مدت زمان خشک شدن آنها  به سه عامل بستگی دارد .

الف) اندازه (مقدار) روغن خشک شونده

ب) نوع  روغن خشک شونده

ج) نمک های فلزی که نقش کاتالیز گر را در الکید ها بازی می کنند

خشک شونده | نقاشی ساختمان دراصفهان

این نوع رنگ ها را در نقاشی ساختمان کاشان در سه مدل مختلف طراحی و تولید می کنند .

در نقاشی ساختمان دراصفهان در این مدل رنگ‌ها ، رنگ دانه را درون یک الکید خشک شونده که استر گلیسیرین با اسید های چرب مانند اسید های اولیک و یا لینولنیک می باشد مخلوط می کنند.

این روغن‌‌ ها در هوا اکسید می شوند و به ترکیبات سیر شده مبدل می شوند و لایه‌ ای مستحکم مقاوم تشکیل می دهند که از رخنه آب در رنگ دانه پیشگیری می کنند.

به شکل 1 نقاشی ساختمان دراصفهان توجه کنید

نقاشی ساختمان دراصفهان نقاشی ساختمان کاشان

شکل 1 نقاشی ساختمان دراصفهان

ویژگی و خاصیت های رنگ های روغنی در  استفاده در ساختمان

رنگ های روغنی از رنگ های دیرینه ساختمان به حساب می ایند  که  در نقاشی ساختمان دراصفهان از دیر باز جهت رنگ آمیزی سازه ها  از انها استفاده میکرده اند .  اما علی رغم ضررهایی  که برای رنگ روغنی وجود داشت, هنوز هم در نقاشی ساختمان کاشان جهت رنگ رزی درب و پنجره ها ی فلزی این نوع رنگ  ساختمانی مورد استفاده میگیرد. رنگهای روغنی به این دلیل  که روغن در ان وجود دارد در آب رقیق نمی شوند.بلکه برای رقیق کردن این نوع رنگها از حلاهایی نظیر تینر و بنزین استفاده می گردد که سبب بوی ناخوشایند این رنگها می شود. که امکان دارد  تا چندین روز بعد از  استفاده از این رنگها, بوی نامطبوع آن در فضا ماندگار باشد .

تفاوت های عمده ی  رنگ روغنی مات و براق | نقاشی ساختمان دراصفهان

از دیرباز تبدیل رنگهای روغنی براق به مات ، مقداری مل الك شده با ان قاطی کرده و آن را خوب مخلوط می‌كردند كه چنین عملی علاوه بر زمختی رنگ باعث مقاومت (گرانروی) آن می‌شد. جهت از بین بردن این معایب رنگهای روغنی به آن به مقدار لازم  تینر روغنی و روغن الیف افزوده می كردند.
در نقاشی ساختمان دراصفهان رنگ های روغنی براق ازمقاومت و بهداشت افزوده تری نسبت به رنگهای روغنی مات برخوردار هستند. امروزه برای رنگ آمیزی ساخته های چوبی خیلی کم از رنگ روغن بهره میگیرند . به این دلیل که این رنگها مدت زمان  زیادی را جهت خشك شدن نیاز دارند. این رنگها با استفاده از قلم مو، پارچه بدون پرز، پیستوله و غلطك بکارگیری میشوند . در صورت در دسترس نبودن تینر روغنی از بنزین و یا نفت جهت رقیق كننده استفاده می کنند .

مزایا و معایب رنگ روغنی مات که در ساختمان استفاده میشوند

نقاشی ساختمان کاشان : در هنگام گچ کاری سازه ها  غالبا دقت چندانی جهت  به وجود اوردن  سطوح سیقلی انجام نمیگیرد  به ناچار در زمان رنگ آمیزی ساختمان می باید در انتخاب رنگ دقت نماییم تا همزمان که خواسته ی ما مبنی بر ایحاد فضای زیباتر انجام میشود به این نکته که بتوان سیقلی نبودن گچ کاری را جبران کرد توجه کرد  . طبیعت رنگ مات اینگونه است که  مقدار بازتاب نور کمتری دارد  به همین خاطر برای سطوحی مانند سقف و دیوارهایی که در گچ گیری مشکل زیاد دارند رنگ روغنی مات مورد استفاده قرار میگیرد . البته این رنگ مات دارای معایبی از قبیل قابلیت شستشوی کمتر در مقایسه با رنگهای روغنی نیم براق و براق, بوی ناخوشایند بیشتر و پوشش کمتر می باشد. این اواخر طراحان داخلی ساختمانها  اقبال ضاعف تری نسبت به استفاده ی رنگهای مات از خود نمایان میکنند.  نقاشی ساختمان دراصفهان

ساختن رنگ های روغنی دیوار در دسترس برای سهولت

در نقاشی ساختمان دراصفهان  بهره گیری  از رنگ روغنی در سازه ها به رنگ آمیزی درب و نرده های فلزی محدود می شود و در اقدام جایگزین گذاری این رنگها که مسموم هستند و بوی نا خوشایندی  برای مدت زمان چند روز در سازه ی ایجاد شده باقی میگذارند و همچنین از دیدگاه زیست محیطی مضر می باشند, رنگهای اکریلیک پایه آب مورد ابهره گیری قرار میگیرند به این دلیل که این رنگها بجای مرکبات و حلالهای هیدروکربنی  از آب و مواد غیر سمی در حلال و ترکیبات خود بهره گیری می کنند. که سریعترخشک شده ودارای  قابلیت شست و شو  می باشند. البته, در نقاشی ساختمان کاشان رنگ اکریلیک مختص فلز تهیه شده و نظیر رنگهای روغنی برای رنگ آمیزی فلزات, در سه مدل  مات  نیم براق و براق, عرضه می شوند.همچنین  ضد زنگ  اکریلیکی که مختص آهن است نیز به دلیل  آماده سازی این فلز تهیه  شده است

به شکل 2 نقاشی ساختمان کاشان توجه کنید

نقاشی ساختمان دراصفهان نقاشی ساختمان کاشان

شکل 2 نقاشی ساختمان کاشان

اجزای رنگ های روغنی مورد استفاده در ساختمان ها

رقیق کننده :

در نقاشی ساختمان دراصفهان برای رقیق کردن و اسان تر کردن کاربرد رنگ به کار گیری میشود  و غالبا یک حل کننده ی  هیدرو کربنی مانند تربپنتین است که بیشتر ان را با نام روغن تربانتین می شناسند .

نقاشی ساختمان اصفهاننقاشی ساختمان در اصفهاننقاشی ساختمان دراصفهاننقاشی ساختمان کاشان

10نوع رنگ مناسب برای نقاشی ساختمانrangintakانواع رنگ نقاشی ساختمانانواع نقاشی کردن ساختمانرنگامیزی منزلرنگین تکقیمت نقاشی ساختماننقاشی ساختمان اصفهاننقاشی ساختمان در اصفهاننقاشی ساختمان دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *