نقاشی ساختمان در اصفهان | 5 نقاشی ساختمان نجف آباد!!


k

نقاشی ساختمان در اصفهان | نقاشی ساختمان نجف آباد | رنگین تک | rangintak

زیرسازی لازم قبل از نقاشی ساختمان و نکاتی در این باره

زیرسازی نقاشی ساختمان مراتب زیر را شامل میشود:

بتونه انواع مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها میپردازیم:

زیرسازی نقاشی ساختمان با انتخاب رنگ اکریلیک:

زیرسازی نقاشی ساختمان با انتخاب رنگ پلاستیک:

زیرسازی نقاشی ساختمان با انتخاب رنگ روغنی:

وسیله‌های لازم برای زیرسازی نقاشی ساختمان عبارتنداز:

معرفی لیسه زیر سازی نقاشی ساختمان:

معرفی غلتک زیرسازی نقاشی ساختمان:

معرفی کاردک زیرسازی نقاشی ساختمان:

معرفی تخته زیرسازی نقاشی ساختمان:

معرفی ماله زیرسازی نقاشی ساختمان:

معرفی سنبادهزیرسازی نقاشی ساختمان:

شکل 1 نقاشی ساختمان در اصفهان

شکل 2 نقاشی ساختمان نجف آباد

 

عنوانزیرسازی نقاشی ساختمان
نویسندهزهرا محمدی
دپارتماناوج شید
تعداد کلمه1162 کلمه
مدت زمان مطالعه11.30 دقیقه

 

زیرسازی لازم قبل از نقاشی ساختمان و نکاتی در این باره

rangintak به ارائه‌ی این مقاله میپردازد. قسمت پایانی پردازش ساختمان و پیش‌نیاز نقاشی ساختمان در اصفهان، زیرسازی است. زیر سازی نقاشی ساختمان نجف آباد بسته به رنگ پایه وماهیت جدار مراتب متفاوتی را در بر میگیرد. یکی از عامل‌های تاثیر‌گذار بر میزان مرغوبیت و درستی‌کار، تصحیح و ترمیم سوژه است. این اصلاح و ترمیم در اصطلاحات عمومی با نام لکه گیری شناخته می‌شود. نقاشی ساختمان نیز مانند دیگر فعالیت ها پیش‌نیازهایی دارد. در دو وضعیت دیواره‌های رنگ خورده و دیواره‌های تازه ساخت زیرسازی نقاشی ساختمان به کار میرود. برای بهبود یکدستی و جذب یکپارچه رنگ برروی سوژه مراحلی را بایست پیمود. نتیجه یک زیرسازی شایسته، رنگ کاری مطلوب و خوشایند است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره‌ی نقاشی ساختمان در اصفهان،با رنگین تک همراه باشید.

بتونه یکی از اجزا اولیه و ضروری در زیرسازی است. از بتونه به منظور ترمیم تراک جدار و قسمت‌های آسیب‌دیده پرکردن فاصله‌ها مثل منفذها، روزنه‌ها، پنهان‌کردن پیچ‌ها، جای پیوستگی‌ها و… استفاده میشود.

زیرسازی نقاشی ساختمان مراتب زیر را شامل میشود:

  • زیرسازی با بتونه‌ی روغنی به قصد ترمیم و اصلاح پایانی.
  • بتونه، گرفتن درزها و یا کناف که با هدف ترمیم اسیب‌های درجه دو (عمق و شدت خرابی کمتر) انجام می‌شود.
  • زیرسازی نقاشی ساختمان نجف آباد با گچ که به منظور ترمیم اسیب های درجه یک که عمق و شدت خرابی افزون‌تر است انجاممی‌شود.
    موارد بالا به طورکلی، به بیان مراحل پرداخته است.

در شکل 1 نقاشی ساختمان در اصفهان نمونه‌ای از بتونه کاری مشاهده میکنید.

بتونه انواع مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها میپردازیم:

انتخاب نوع بتونه به جنس رنگ مورد نظر وابسته است.

زیرسازی نقاشی ساختمان با انتخاب رنگ اکریلیک:

قوام بتونه اکریلیک نقاشی ساختمان در اصفهان قابل توجه بوده و غلظت بالایی دارد. این ویژگی باعث افزایش ثبات و پایداری رنگ میشود. مدت زمانی که بتونه اکریلیک برای از دست دادن رطوبتش نیاز دارد بسیار کمتراز دیگر بتونه ها می‌باشد. آب، شالوده و اساس بتونه اکریلیک می‌باشد. پرداخته شده‌ی این بتونه را میتوان از رنگ فروشی‌ها تهیه کرد.

زیرسازی نقاشی ساختمان با انتخاب رنگ پلاستیک:

برای ساخت بتونه پلاستیک، کم‌کم خاکه بتونه را به رنگ پلاستیک اضافه میکنیم تا خمیر یکدستی حاصل شود. غلظت خمیر به گونه‌ای باشد که شکاف‌ها و فاصله‌ها را کاملا پرکند. برای افزایش سختی میتوان از چسب‌چوب استفاده کرد. بتونه پلاستیک برای جدارهایی با رنگ پلاستیک نقاشی ساختمان در اصفهان کاربرد دارد.

  • اگر بیس سوژه با ماهیت گچ بود، قبل از شروع به کاربتنونه کردن رنگ استر را برروی سوژه مزنیم. انجام این کار در صورت استفاده از دیگر انواع رنگ نقاشی ساختمان نجف آباد الزامی نیست.
  • ترکیب خاک بتونه، رنگ پلاستیکی وآب، تشکیل ملات بتونه میدهد. کاربرد رنگ اکریلیک خالص در این مخلوط کیفیت کار را بالا میبرد.
نقاشی ساختمان در اصفهان رنگین تک

شکل 1 نقاشی ساختمان در اصفهان

زیرسازی نقاشی ساختمان با انتخاب رنگ روغنی:

ترکیبات تشکیل دهنده بتونه روغنی، روغن بتونه، خاکه بتونه، ، رنگ روغنی براق، تینر و آب است. به این صورت که روغن‌بتونه و خاکه بتونه را با رنگ‌روغنی براق نقاشی ساختمان در اصفهان در ظرفی مخلوط میکنیم. به ارامی کمی تینر به آن اضافه کرده و به هم میزنیم. برای قوام آمدن مواد اندکی آب سرد و برای سیال تر شدن آن روغن‌بتونه اضافه میکنیم.

rangintak سایتی برای شما که به دنبال اطلاعتی از نقاشی ساختمانید.

وسیله‌های لازم برای زیرسازی نقاشی ساختمان عبارتنداز:

این مقاله را در رنگین تک دنبال کنید.

در شکل 2 نقاشی ساختمان نجف آباد نرکیبی از بتونه را میبینیم.

معرفی لیسه زیر سازی نقاشی ساختمان:

لیسه در دو مدل لیسه‌‍رنده و  لیسه کاردک دیده میشود. لیسه‌رنده برای تمیز کردن رنگ  نقاشی ساختمان در اصفهان از روی جدار و یا ایجاد شکاف‌ها و زاویه‌ها به‌کار می‌رود. این لیسه اغلب از لایه‌های محکم فنر مانندی که ضخامتی معادل دو الی سه میلی‌متر دارند ساخته شده‌اند.

و لیسه‌ای که همراه کاردک استفاده می‌شود، لیسه کاردک است. لایه‌های استفاده شده در لیسه کاردک ،نرمتر بوده و ضخامت کمتری دارد. لیسه دارای اندازه و سایزهای متفاوتی است. با در نظر گرفتن اندازه‌ی سوژه و کارکرد مورد نیاز، آن را انتخاب میکنیم. کار با این وسیله نیازمند دست‌هایی قدرتمند است. تجربه و مهارت پیش نیاز استفاده از این ابزار است.

نقاشی ساختمان نجف آباد رنگین تک

شکل 2 نقاشی ساختمان نجف آباد

معرفی غلتک زیرسازی نقاشی ساختمان:

غلتک ابزاری مشترک بین نقاشی ساختمان نجف آباد و زیرسازی نقاشی ساختمان است. در رنگ امیزی برای توضیع رنگ و در زیرسازی برای توضیع بتونه به کار می‌رود. طرزکار با این وسیله اینطور است که پس‌از غلتاندن غلتک در بتونه روان شده، آن را روی سوژه میزنیم.

معرفی کاردک زیرسازی نقاشی ساختمان:

آشنایی با کاردک زیرسازی از ملزومات زیرسازی نقاشی ساختمان در اصفهان می‌باشد. کاردک وسیله‌ای ست در ابعاد کوچک با لبه‌ای عریض و قابلیت خمیدگی. هدف استفاده از این ابزار تمیز کردن و مخلوط کردن مواد زیرسازی نقاشی ساختمان است. کاردک بتونه کاری مدل‌های متنوعی دارد. از جمله:

  • کاردکی که معمولا در بتونه کاری گوشه‌های بیرونی به کار می رود. کاردک زیرسازی نقاشی ساختمان نجف آباد برای زوایای بیرونی.
  • کاردکی که معمولا در ثابت نمودن و نظمدهی مهره‌ها و پیچ ها به کار می‌رود. کاردک با دسته‌ی تجهیز شده به پیچگوشتی.
  • کاردکی که معمولا در زیرسازی نقاشی ساختمان برای گوشه‌های درونی به کار می رود. کاردک برای زوایای درونی.

معرفی تخته زیرسازی نقاشی ساختمان:

مساحتی صیقلی و یکنواخت از جسمی است با ماهیتی از فیبر یا نئوپان. که خمیر بتونه را روی آن ریخته و قلمو یا غلتک را به ملات آغشته میکنیم.

معرفی ماله زیرسازی نقاشی ساختمان:

در پایان زیرسازی نقاشی ساختمان نجف آباد، قبل‌از خشک شدن بتونه، ماله باهدف ایجاد یکنواختی و هموارساختن سوژه به‌کارمی رود. برای استفاده از آن دسته‌ای روی سطحی فلزی و صاف تعبیه‌شده که با کشیدنش روی سوژه، آنرا هموار میکنیم ‍‎‎‎‎‎. ماله در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی در بازار ارائه میشود.

معرفی سنبادهزیرسازی نقاشی ساختمان:

پس‌از پایان کار و خشک شدن بتونه‌کاری ممکن است ناهمواری‌هایی روی سوژه پدیدار شود. در اینصورت برای پاکیزگی، یکپارچگی و صیقلی شدن سطح دیوار، از سنباده استفاده کنیم. تعریف سنباده را در دیگر مقالات رنگین تک اوردیم. هرچه سنباده سخت تر باشد، برای یکدستی نقاشی ساختمان در اصفهان دیوار با ناهمواری بیشتر استفاده میشود. هرچه سنباده نرم تر باشد، برای یکنواختی زیرسازی نقاشی ساختمان نجف آباد دیوار با ناهمواری کمتر به‌کار می‌رود.

مقالات بیشتر ما را در rangintak بخوانید.

نقاشی ساختمان در اصفهاننقاشی ساختمان در نجف آباد

rangintakانواع بتونه چیسترنگین تکزیرسازی نقاشی ساختمان برای رنگ روغنی چگونه انجام میشودلیسه زیر سازی نقاشی ساختمان چیستنقاشی ساختمان در اصفهاننقاشی ساختمان نجف آبادوسیله های لازم برای زیر سازی نقاشی ساختمان چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *