نقاشی ساختمان اصفهان | نقاشی ساختمان شاهین شهر

نقاشی ساختمان در اصفهان

نقاشی ساختمان در اصفهان رنگین تک rangintak


نقاشی ساختمان اصفهان | نقاشی ساختمان شاهین شهر

عنواننقاشی ساختمان شاهین شهر
نویسندهمریم نجف پور
دپارتماناوج شید
زمان مطالعه12 دقیقه
تعداد کلمات1204 کلمه

 

فهرست مطالب

پلی استر-اپوکسی در نقاشی ساختمان اصفهان  :

معرفی انواع رنگ شفاف(سیلر، کیلر ، پلی استر، نیم استر) :

رنگ های زلال

1– سيلر

3– رنگهاي پلي استر| نقاشی ساختمان اصفهان :

نوع دوم پلي استر

پلی استر مایع نقاشی ساختمان اصفهان:

میزان هاردنر در رزین پلی استر

ماده شتاب دهنده نقاشی ساختمان اصفهان در پلی استر کاتالیزور

فهرست شکل ها

شکل 1 نقاسی ساختمان اصفهان

شکل 2 نقاشی ساختمان شاهین شهر

 

پلی استر-اپوکسی در نقاشی ساختمان اصفهان  :

مقاومت کالاهای چوبی تحت تاثیر گزینش پوششی مناسب برای حفاظت کردن و نشان دادن نمایی زیبا از ابعاد چوبی است. بکار بردن رنگ سیلر کیلرو پلی استر از بهترین و پراستفاده ترین راه های مراثبت چوب میباشد. با بکار گرفتن الکل و لاک بر روی چوب از فرسوده رنگ کاری نقاشی ساختمان شاهین شهراستفاده میشود. فرسوده رنگ کاری به معنی این است که  قسمتی از پارچه را با پشم یا پنبه پوشش دهید. دقت داشته باشید که الکل و لاک در برابر حرارت و رطوبت هیچ گونه دوامی ندارد. اگر آب روی آن قسمت بریزید موجب ایجاد لکه ی سفیدی روی آن چوب  رنگین تک خواهد شد.

معرفی انواع رنگ شفاف(سیلر، کیلر ، پلی استر، نیم استر) :

رنگ های زلال

رنگ های زلال افزون  بر پوشاندن مراقبت وسطح  آن لايه زلالی را بر روي چوب ایجاد مي کند.این رنگها به قسمت هاي زير تقسيم مي شود:

1– سيلر

مايعي كرم رنگ و زلال است که براي غير قابل سرایت كردن خلل و رخنه چوب پیش از رنگ پایانی كيلر نقاشی ساختمان اصفهان به كار مي رود . پس از استفاده رنگ سيلر و خشك شدن آن امکان  جذب رنگ در  ranginta کاهش مي یابد. به غیر از آن  سبب سختي رنگ انتهایی مي شود . رنگ سيلر را به وسيله تينر فوري رقيق کرده و به وسيله پستوله و قلمو بر روي چوب ریخته مي شود.

2- کیلر

این رنگ  زلال میباشد  كه به عنوان رنگ پایانی، و همراه رنگ سيلر مورد استفاده  قرار مي گيرد. حلال اين رنگ تينر فوري است.  رنگ كيلر نقاشی ساختمان شاهین شهر با استفاده از پيستوله و قلمو بر روي سطح چوب پاچيده مي شود. رنگ كيلر به دو صورت كيلر مات و كيلر براق وجود دارد.

3-رنگهاي پلي استر| نقاشی ساختمان اصفهان :

پلي استر رنگي است شفاف و بي رنگ. رنگ پلی استر در تينرهاي فوري بسيار قوي حل مي شود. رنگ هاي پلي استر در مقابل رطوبت، حرارت، الكلها، اسيدها، روغن و چربي، مركب و جوهر تا حدودي مقاوم هستند.

پلي استر خود به دو دسته نيم پلي استر و پلي استر تقسيم مي شود:

نيم پلي استر: جز رنگهاي نيمه هوا خشك هستند و از سه جزء ماده اصلي رنگ تشکیل شده است . که شامل رزين، روغن هاي كوتاه، اوره فرمالدئيد حلال(اتيلن)  و سخت كننده (پاراتولوئن) تشكيل يافته است. اين رنگها بعد از استفاده نیاز به پوليش ندارند و به دو شکل مات و شفاف  در بازار نقاشی ساختمان اصفهان ارائه مي شوند. همانطور که  در شکل 1 نقاسی ساختمان اصفهان نشان داده شده است.

نقاشی ساختمان شاهین شهر

شکل 1 نقاسی ساختمان اصفهان

نوع دوم پلي استر : پلی استر نقاشی ساختمان اصفهان از يك جزء ماده اصلي رنگ و يك جزء هاردنر (سخت كننده) ایجاد شده است. ماده رقيق كننده اي ندارد و به علت اينكه در اثر رقيق نشدن بخار نمي شود. بنابراین ضخامت لاك به همان ضخامت اصلي روي كار باقي مي ماند اين گونه  از لاكها بسیار زلال هستند.در مورد چوبهايي كه شيرابه دارد، نمي شود از پلي استر نقاشی ساختمان شاهین شهر به خوبي استفاده کرد . بدلیل اينکه چوبها به سادگي خشك نمي شوند و به خوبي لاك را قبول نمیکنند.رزین پلی استر ماده ای است که در مجسمه سازی و کارهای صنعتی و تولید سنگ مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. رزین پلی استر  rangintakوقتی با خشک کن مخلوط می شود  بعد  از مدتی حرارت آن بالا می رود. هنگامی که  به شکل ژله در می آید سخت و محکم میشود. زمانی که پلی استرسفت میشود، مولکول ها به هم نزدیک شده و مقداری از محلول در رنگین تک نیز بخار می شود.

 پلی استر مایع نقاشی ساختمان اصفهان:

بوی نامطبوع  دارد و اگر روزانه مقدار پنج کیلوگرم از آن مصرف شود بی ضرر است.  بیش تر از این مقدار نقاشی ساختمان شاهین شهر را باید در اتاقی که هوارسانی می شود، انجام دهید.رزین پلی استر به برخی اجسام مانند چوب می چسبد. برای پیشگیری از این امر می توانیم از مومک و یا فیلم نیز استفاده کنیم. رزین پلی استر باید در جای خنک و تاریک نگهداری شود. عمر رزین در صورتی که پسندیده باشد، به دوازده ماه می رسد. پلی استر بعد از بستن، محکم، غیر سمی و غیر متخلخل می گردد سپس می توان آن را سوهان زد. همچنین با مته سوراخ کرد  انواع رنگ های پودری را می توان با رزین پلی استر مخلوط کرد. زمانی که  به شکل رنگین در آمد رزین پلی استر در مقابل نور تغییر رنگ  نمی دهد. هاردنرهای مورد استفاده در پلی استر، به دو شکل مایع و خمیری وجود دارند.  کار کردن با نوع خمیری ساده تر است، هاردنر مایع به رنگی مانند آب است و بوی تیزی دارد.

میزان هاردنر در رزین پلی استر:

با کم و زیاد کردن هاردنر نقاشی ساختمان اصفهان ، می توان زمان سفت شدن را نظم و  ترتیب داد. قاعده  کلی معیار هاردنر در رزین پلی استر های شفاف،  درصد کمی دارد. رزین پلی استر در لایه های نازک خیلی به کندی سفت می شود و قسمت بالای آن در حالت چسبیده باقی می ماند. در این موارد، باید مقدار هاردنر نقاشی ساختمان شاهین شهر را به 4 درصد رساند. اگر ضخامت پلی استر زیاد باشد، احتمال ترک خوردگی پیش می آید.

به همین علت این مورد، باید میزان هاردنر را یک درصد انتخاب نمود. هنگامی که قالب پلاستیکی است و نسبت به حرارت حساس می باشد نیز باید میزان هاردنر را کاهش داد. اگر مقدار هاردنر از 4 درصد تجاوز کند، باعث می شود پلی استر خیلی ترد و شکننده شود. برای این که پلی استر حالت قابل انعطافی داشته باشد، بایستی میزان هاردنر نقاشی ساختمان شاهین شهر را یک درصد گرفت. با توجه  به شکل 2 نقاشی ساختمان شاهین شهر

نقاشی ساختمان اصفهان

دسته‌بندی نشده

rangintakانواع رنگ های ساختمانیرنگین تکزیرسازی های لازم برای نقاشی ساختمان چیستقیمت نقاشی ساختماننقاشی ساختمان اصفهاننقاشی ساختمان در اصفهاننقاشی ساختمان شاهین شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *